Νέα έρευνα προσφέρει ενδείξεις για το χρόνο που περνούν οι έφηβοι μπροστά στην οθόνη

«Δουλειά των ηλικιωμένων είναι να αποδοκιμάζουν ό,τι κάνουν οι νέοι», έγραψε ο Μαρκ Μιλς στο μυθιστόρημά του «The Savage Garden». Ένα διαρκές παράπονο είναι ο χρόνος που οι νέοι περνούν μπροστά στις οθόνες. Μήπως οι έφηβοι περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο; Μήπως είναι εθισμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; (social media).

Νέα έκθεση από τη δεξαμενή σκέψης Pew Research Centre ρίχνει φως στο πόσο συχνά χρησιμοποιούν τα παιδιά το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τον Απρίλιο και τον Μάιο η Pew έκανε έρευνα με τη συμμετοχή 1.300 Αμερικανόπουλων ηλικίας 13 έως 17 ετών σχετικά με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Η έρευνα διαπίστωσε ότι αφιερώνουν με χαρά όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο και πως εγκαταλείπουν γρήγορα άλλοτε δημοφιλείς πλατφόρμες.

  • Διαβάστε επίσης: Ίντερνετ – Το διαδικτυακό μίσος προκαλεί χαμηλή αυτοεκτίμηση, φόβο και απομόνωση σε εφήβους και νέους

Το YouTube

Το YouTube, μια από τις παλαιότερες πλατφόρμες της έρευνας, είναι η πιο αρεστή: το 95% την έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά. Το ένα πέμπτο των χρηστών την επισκέπτεται «σχεδόν συνεχώς» και το 77% χρησιμοποιεί την εφαρμογή καθημερινά. Καθόλου άσχημα για μια πλατφόρμα με ηλικία 17 ετών. Το , μόλις ένα χρόνο μεγαλύτερο από το YouTube, είναι ωστόσο δεινόσαυρος συγκριτικά. Όταν η Pew έκανε έρευνα σχετικά σε εφήβους την περίοδο 2014-15 για τελευταία φορά, το ήταν η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, που χρησιμοποιούνταν από το 71% των ερωτηθέντων. Τώρα μόνο το 32% λέει ότι την έχει χρησιμοποιήσει.

Τι αποφεύγουν οι έφηβοι

Οι έφηβοι πλέον αποφεύγουν τις εφαρμογές που περιλαμβάνουν πολλά γραπτά (κείμενα), όπως το , το Tumblr και το . Μόνο το 5% των εφήβων έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Tumblr, σε σύγκριση με 14% που το χρησιμοποιούσε πριν από οκτώ χρόνια. Το χρησιμοποιείται από μόλις το 23% των εφήβων αυτών (Γενιά Ζ ή Gen Z), από 33% που το χρησιμοποιούσαν το 2014-15. Πολύ πιο δημοφιλείς είναι ιστότοποι, όπως το Snapchat και το Instagram, που βασίζονται κυρίως σε εικόνες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έφηβοι προτιμούν το Insta: Το 73% των ατόμων ηλικίας 15 έως 17 ετών λένε ότι το έχουν χρησιμοποιήσει, σε σύγκριση με το 45% των ατόμων ηλικίας 13 και 14 ετών που το…