Μέσα σε 12 μήνες 8.365 θύματα έχασαν συνολικά 26,3 εκατ. ευρώ, τα οποία κατέληξαν σε λογαριασμούς ή ηλεκτρονικά πορτοφόλια τρίτων

Ξεπερνά τις 70.000 ευρώ η μέση ημερήσια λεία των απατεώνων του διαδικτύου που παραπλανούν ανυποψίαστους συνδρομητές των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών και σηκώνουν χρήματα από τους λογαριασμούς τους.

Πρόκειται για μία τάση που ενισχύθηκε σημαντικά από το δεύτερο χρόνο της πανδημίας, καθώς η ανάγκη για την πραγματοποίηση εξ αποστάσεως συναλλαγών δημιούργησε μία νέα γενιά άπειρων χρηστών του e-banking, οι οποίοι βρίσκονται στο στόχαστρο των ληστών.

Διαβάστε επίσης: Προσπαθούν να εξαπατήσουν πολίτες με δήθεν μήνυμα αξιωματικού της ΕΛΑΣ

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Τράπεζα της Ελλάδος βάση της μεθοδολογίας που ορίζει η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (ΕΒΑ), το 2021 εξαπατήθηκε επταπλάσιος αριθμός πολιτών σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το ύψος των καταθέσεων που έκαναν φτερά υπερτετραπλασιάστηκε.

Ειδικότερα, μέσα σε 12 μήνες 8.365 θύματα έχασαν συνολικά 26,3 εκατ. ευρώ, τα οποία κατέληξαν σε λογαριασμούς ή ηλεκτρονικά πορτοφόλια τρίτων.

Υπολογίζεται ότι για κάθε 25.000 ευρώ που μεταφέρεται 1 ευρώ χάνεται με αυτόν τον τρόπο, ενώ μία συναλλαγή σε κάθε 50.000 είναι απατηλή.

Όπως επισημαίνουν τραπεζικές πηγές, παρά «τη συνεχή ενημέρωση των πελατών τόσο από τα πιστωτικά ιδρύματα μεμονωμένα, όσο και από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών που έτρεξε μεγάλες καμπάνιες εφέτος, τα περιστατικά συνεχίζονται με αμείωτη ένταση».

Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι σε όλες τις απάτες ο συνδρομητής του e-banking είναι εκείνος που δίνει την έγκριση στην τράπεζά του για να εκτελεστεί μία μεταφορά. Δεν τίθεται δηλαδή ζήτημα παραβίασης των συστημάτων ασφαλείας της.

Αυτός είναι και ο λόγος, προσθέτουν, που στη συντριπτική πλειονότητα τα θύματα δεν δικαιούνται αποζημίωση, καθώς είναι τα ίδια που άνοιξαν τις θύρες των λογαριασμών στους επιτήδειους.

Τα μέτρα που εξετάζονται

Στο πλαίσιο αυτό, απαντώντας σε πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει τις τελευταίες ημέρες ότι ετοιμάζεται ρύθμιση που θα περιορίζει την ευθύνη των πελατών σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ακόμη κι αν πρόκειται για βαριά τους αμέλεια, υποστηρίζουν ότι μία τέτοια παρέμβαση δεν έχει…