Λόγω της ενεργειακής κρίσης, η ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μειωμένη ζήτηση εμπορευμάτων, που έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή πτώση των ναύλων στα containerships

Εντονα προβληματισμένοι για την πορεία της ναυτιλίας, παρά τις υψηλές πτήσεις της ναυλαγοράς, εμφανίζονται διεθνείς οίκοι αναλύσεων, προειδοποιώντας για τα σύννεφα της ύφεσης που πυκνώνουν.

Μεσούσης της ενεργειακής κρίσης, η ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μειωμένη ζήτηση εμπορευμάτων, που έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή πτώση των ναύλων στα containerships.

Διαβάστε επίσης: Σε υψηλά δύο ετών ο στόλος των ανε­νερ­γών containerships

Μπορεί τα τελευταία δύο χρόνια τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να «απογειώθηκαν», εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αυξημένη καταναλωτική ζήτηση, αλλά και η διαρκώς μειωμένη διαθέσιμη χωρητικότητα πλοίων. Ωστόσο, το πλοίο της υπερανάπτυξης φαίνεται πως «ανέκρουσε πρύμναν», με τις εταιρείες-κολοσσούς του κλάδου να ακυρώνουν δρομολόγια.

Ο οίκος αναλύσεων Drewry ανέφερε ότι 117 δρομολόγια στις διαδρομές του Ατλαντικού, Ασίας – Βόρειας Ευρώπης, Ειρηνικού και Ασίας – Μεσογείου ακυρώθηκαν μόνο τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με αναλυτές, μάλιστα, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2023.

Την ίδια ώρα, πολλές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν στα… πιτς δεκάδες πλοία προκειμένου να αντιμετωπίσουν την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον για παροπλισμό πλοίων αρχίζει να πυκνώνει ιδιαίτερα στην Ευρώπη, με πλοιοκτήτες να αναζητούν χώρους για τον ελλιμενισμό του ανενεργού στόλου.

Οπως καταγράφεται από τον Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) κατέγραψε περαιτέρω μείωση και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 3.383 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ποδιών(Feu) την περασμένη εβδομάδα.

Πρόκειται για την 35η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 67% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σε διαδρομές όπως Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Λος Αντζελες οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά 77% και 70%, αντίστοιχα, σε σχέση με το περασμένο έτος.

Tα BULK

Σε ό,τι αφορά τη…