Το burnout έχει τη δύναμη να εξαντλεί την ενέργειά μας, να μας απομακρύνει από τα κίνητρά μας, και να μας κάνει να νιώθουμε πως θέλουμε να παρατήσουμε τους στόχους μας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, περισσότεροι από 10 εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Βρετανία χρειάστηκε να ζητήσουν αναρρωτική άδεια λόγω του εργασιακού burnout που βίωναν.

Ακόμα πιο κρίσιμο όμως φαίνεται να είναι για τις γυναίκες παρά για τους άντρες: Σκεπτόμενοι τις προκλήσεις των τελευταίων δυο ετών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες με τα εργασιακά τους δικαιώματα, όπως το χάσμα στις αμοιβές και τις προαγωγές, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τον λόγο.

Φυσικά, οι κοινωνικές προσδοκίες των γυναικών είναι υψηλές, γεγονός που σημαίνει ότι η πίεση που νιώθουν στον εργασιακό τομέα ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την καθημερινότητα τους.

Η κλινική ψυχολόγος Dr Roberta Babb μοιράστηκε με το Stylist τρεις απλούς τρόπους για να αισθανθείς καλύτερα και να ανακουφιστείς από το εργασιακό burnout.

Σταμάτα και πάρε μια ανάσα

Μπορείς να ξεκινήσεις με κάτι πολύ απλό: Ανάπνευσε! Όπως εξηγεί και η Dr Roberta Babb: «Όταν βιώνεις burnout, νιώθεις εκτός ελέγχου. Ωστόσο, η αναπνοή είναι κάτι στο οποίο μπορείς ανά πάσα στιγμή να στραφείς». Μια πολύ ισχυρή τακτική είναι να σταματήσεις ό,τι κάνεις και να επικεντρωθείς για λίγα λεπτά στην αναπνοή σου.

«Για να πάρεις mindful αναπνοές, μπορείς να εισπνεύσεις από την μύτη μετρώντας ως το τέσσερα, να κρατήσεις έπειτα την αναπνοή σου μετρώντας ως το δύο, και να εκπνεύσεις από το στόμα μετρώντας ως το έξι» συνιστά η ειδικός. Με αυτή την απλή τεχνική το σώμα και το μυαλό σου θα επικεντρωθούν στην ηρεμία που χρειάζεσαι.

Κάνε έναν έλεγχο στο stress level σου

Η αλήθεια είναι ότι όσο και αν θέλεις, είναι απίθανο να αντιμετωπίσεις το burnout, κάνοντας ολοένα και περισσότερα πράγματα. Για αυτό, θα πρέπει να εστιάσεις σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Το πρώτα βήμα είναι να κάνεις ένα check στο stress level σου για να ανακαλύψεις τι πραγματικά σε αγχώνει. Μόνο έτσι θα μπορέσεις να κάνεις ουσιαστικές αλλαγές σύμφωνα με την Dr Roberta Babb.

Η ίδια τονίζει την αναγκαιότητα του εντοπισμού των θεμάτων που σου προκαλούν άγχος για να οδηγηθείς σε όλα όσα θα σε βοηθήσουν να το αντιμετωπίσεις.

Θέσε όρια

«Μέρος του άγχους σου…