Σταγόνες νερού ακούγονται να πέφτουν μία προς μία ρυθμικά στο πάτωμα ενώ αμέσως μετά: η αυτοκράτειρα Ελισάβετ κρατάει την ανάσα της μέσα στη μπανιέρα και από πάνω οι δύο υπηρέτριές της μετράνε ένα-ένα τα δευτερόλεπτα. Όσο περισσότερα, τόσο μεγαλύτερη η αντοχή της – μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η σκηνοθέτιδα Μαρί Κρόιτσερ μας δείχνει με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο τη ζωή της αυστριακής αυτοκράτειρας που λάτρευε ως γνωστόν την Κέρκυρα και το Αχίλλειον. Ήδη στον τίτλο της ταινίας “Corsage” αποτυπώνονται οι αυστηρές συνθήκες της αυλικής ζωής.

Κινηματογραφικές παύσεις, κοφτές σκηνές χωρίς περιττές λεπτομέρειες, προσωποκεντρικά καρέ που σκιαγραφούν λεπτομερώς το πρόσωπο της βασίλισσας πλέον και όχι πριγκίπισσας Σίσσυ όπως την ξέρουμε όλοι μας ταξιδεύουν σε μία άλλη εποχή.

Μια ώριμη πια γυναίκα 40 ετών

Βιέννη, Δεκέμβριος 1877: Η σύζυγος του αυτοκράτορα Φραγκίσκου-Ιωσήφ Α’ της Αυστρίας κλείνει τα σαράντα της χρόνια, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις βασιλικές της υποχρεώσεις που ορίζονται από την κοινωνία της εποχής με αποτέλεσμα να νιώθει ότι πνίγεται καθώς δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του περιβάλλοντός της. Θεωρεί ότι στα 40 της η ζωή της έχει τελειώσει. Δεν της επιτρέπεται να έχει γνώμη για όλα τα θέματα και κυρίως για τα πολιτικά και στρατιωτικά ζητήματα. Πολλές φορές όμως δεν ακολουθεί το πρωτόκολλο, όπως προβλέπεται, χρησιμοποιώντας διάφορα κόλπα μαζί με την επιβλητική της παρουσία.

Η βασίλισσα έχει εμμονή με το σώμα και την ομορφιά της, βιώνει μια κρίση μέσης ηλικίας, σχεδόν ανορεξική αλλά και καταθλιπτική, δεν φοβάται να έρθει σε ρήξη με τον βασιλιά και σύζυγό της. Πανέξυπνη και δημιουργική, στην ταινία διαφαίνεται έντονα η επιθυμία της να διεκδικήσει αυτό που θέλει. Προσποιείται έως και λιποθυμία, προκειμένου να γλυτώσει μια βαρετή βασιλική εμφάνιση και μετά γελάει με τις βοηθούς της με αυτό.

«Πιο δυνατά, πιο δυνατά» φωνάζει στις υπηρέτριές της, των οποίων τα χέρια έχουν πονέσει στην προσπάθεια να σφίξουν ακόμη περισσότερο τον μικροσκοπικό κορσέ της. Αναγκάζεται να φοράει ένα «προσωπείο», όταν βρίσκεται στο παλάτι, το οποίο κάποιες φορές προσπαθεί να αφήσει πίσω της εκφράζοντας τον πραγματικό της εαυτό…