Ευρήματα έρευνας αποδεικνύουν ότι τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερα εισοδήματα που συναναστρέφονται με πλουσιότερους συνομήλικούς τους θα κερδίζουν περισσότερα χρήματα στο μέλλον

Μη κερδοσκοπικό γυμναστήριο στη Βοστώνη, στη Μασαχουσέτη, προσλαμβάνει personal trainer από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα ώστε να κρατήσει σε φόρμα τους πιο εύπορους πελάτες του. Οι αταίριαστοι αυτοί συνδυασμοί, που δημιουργούνται με σκοπό να «γλιτώσουν» τους νέους από τη δύσκολη ζωή στους δρόμους, καταφέρουν κάτι περισσότερο από το να φτιάξουν απλώς τους τέλειους δικεφάλους: οι εύποροι επισκέπτες του γυμναστηρίου έχουν δώσει «απλόχερα» στους γυμναστές νέες θέσεις εργασίας, έχουν παρευρεθεί σε δικαστήρια για να τους υποστηρίξουν και έχουν πληρώσει ακόμη και για τα παιδιά τους, ώστε να μπορέσουν να πάνε μαζί με τα δικά τους «προνομιούχα τέκνα» σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις.

Αυτού του είδους οι σχέσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη το ταξικό χάσμα κρίνονται ζωτικής σημασίας για την οικονομική κινητικότητα, υποστηρίζει ο Ρατζ Σέτι, καθηγητής δημόσιων οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Διαβάστε επίσης: Σοκάρουν τα στοιχεία για το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών

Την περασμένη εβδομάδα, ο Σέτι έκανε δύο δημοσιεύσεις στο επιστημονικό περιοδικό, Nature, στις οποίες αποδεικνύει ότι τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που έχουν πολλούς φίλους από οικογένειες με υψηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να αποκτήσουν τα ίδια υψηλότερα εισοδήματα στο μέλλον. Η ανάλυση υποδεικνύει τη σημασία της «οικονομικής διασύνδεσης» – με λίγα λόγια, το να έχεις πλούσιες γνωριμίες – ως ένα πολύτιμο αρχικό στάδιο στην οικονομική εξέλιξη.

Ο Σέτι, πρωτοπόρος οικονομολόγος που χρησιμοποιεί τα big data για να επεξηγήσει πολύπλοκα κοινωνικά ζητήματα, ξεκίνησε να αποσαφηνίζει την ιδέα του «κοινωνικού κεφαλαίου», αυτό το απροσδιόριστα καθορισμένο μέγεθος το οποίο αποτυπώνει το κοινωνικό δίκτυο και το περιβάλλον ενός ατόμου, που συχνά θεωρείται το κλειδί της επιτυχίας.

Μαζί με συναδέλφους του από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το Stern Business School, στη Νέα Υόρκη, στράφηκε στο μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο: Meta, πρώην .

Η ομάδα του εξέτασε εξονυχιστικά τα ανώνυμα δεδομένα όλων των…